2 juli 2019 _ 3e reisdag op weg naar huis

3 juli 2019 - Larochette, Luxemburg

Vanmorgen om 09.00 uur met mooi weer vertrokken vanaf camping in Villegusien du Lac  naar camping Birkelt in  Larochette.  Een afstand van 300 km.

Kwam voor vertrek  nog even aan de praat met de mensen van de kapotte auto. Oorzaak was een kapot roetfilter. Dat kon men daar maken voor 2600 euro. Daar begon de lieve man niet aan. Hij had met garage in Nederland gebeld en die vertelde hem dat het euvel voor ca 600 euro verholpen kon worden.  Het is bij ANWB zo geregeld dat wanneer de auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden je vervangend vervoer kan krijgen. Voor de ANWB doet het er niet toe of de reparatie nu  voor 600 of 2600 euro gemaakt kan worden. Het gezin stond voor moeilijke keus. Een familielid uit Nederland laten overkomen om de caravan op te halen en hij gaat met de auto, die nog wel rijdt maar geen trekkracht meer heeft met de caravan,  alleen terug naar huis.  Zo staat het kennelijk in de poliswaarden voor vervangend vervoer.

Onderweg maar 1x gestopt voor sanitaire stop en eten en drinken. Rond 14.00 kwamen we daaraan. Bij de receptie gevraagd om een makkelijke plek om de volgende ochtend weer weg te kunnen. Mochten deze zelf uitzoeken,  want er waren nog genoeg vrije plekken. Binnen 10 minuten stond caravan op zijn plek.

Had niet eens in de gaten dat de wifipaal naast ons stond voor redelijk internet.  Je krijgt hier altijd een kaartje met gebruikersnaam en wachtwoord , waarmee je op 2 apparaten kan internetten. Ik dacht als je op één apparaat bent uitgelogd,  je die inloggegevens  kan gebruiken voor een ander apparaat (mijn iPad). Dat bleek niet het geval. Ik terug naar aardige jonge mensen van de receptie om uitleg. Ik moest dan naar de site van de camping gaan en daar uitloggen. Alleen een apparaat uitschakelen van wifi werkt niet. Gelukkig lukte mij dat nu wel en kon ik s avonds 'de halve finale van het damesvoetbal kijken (USA-Engeland). Dat lukte, zij het met af en toe wat onderbrekingen.

Dineke heeft  als lunch 6 eieren met spek gebakken, waarvan 4 voor mij om de inwendige mens weer energie te geven.  Daarna tijdens een  kort wandelingetje over de camping bleek, dat veel huisjes en tenten verhuurd waren aan voornamelijk jonge gezinnen met kleine kinderen.  En het was een drukte in het prachtige nieuwe zwembad, dat begin juni tijdens ons bezoek met de ANWB groep nog niet klaar was.

De grote drukte hier wordt eind van deze week verwacht als de schoolvakanties beginnen.

's avonds lekker buiten gegeten. Dineke had heerlijke maaltijd voorbereid in de caravan. In het  begin van de avond heb ik buiten het terrein nog wat rondgestruind en zag daar allemaal kapotte kampeerspullen liggen. Ik zie daar ook een kapotte koelbox liggen met een plug er aan die ik nodig had, omdat de plug van mijn koelbox kapot was gegaan. Na een beetje knutselen werkt mijn koelbox weer zowel met omvormer op 220v als in de auto.

Rond 23.00 naar bed gegaan. Voor het eerst zouden we kunnen slapen bij een temperatuur van goed 20 graden. Een verademing vergeleken bij de  dagen daarvoor waar het rond de 30 graden bleef in de caravan.

1. Dirk Miedema:
    3 juli 2019
    Guus. Wat een pech hebben die mensen maar het kan allemaal in Frankrijk onze zoon had vorig jaar ook pech en de auto werd naar een garage gebracht een week later kreeg hij van de ANWB bericht dat de auto er niet meer was de garage was hem kwijt. Naar huis met een mooie BMW 5 serie via de anwb lagen er diverse boetes op de deurmat de heren waren er mooi vandoor. Dat een nieuwe roet filter zoveel kan kosten kan reviseren is goedkoper. Voor jullie verder een goede terugreis gewenst. Gr Dirk en Jetty
  2. Ben&Kitty:
    3 juli 2019
    Nou Guus en Dineke, jullie hebben wel een reis met verlenging waar wat te beleven valt. Je ziet wel als je met pech in het buitenland staat, is het niet altijd gemakkelijk en vanzelfsprekend hoe de hulpverlening verloopt.
    Maar dankzij behulpzame en ervaren reizigers is de pijn wat verdraagzamer, wij zoeken nog zulke technische begeleiders.
    Nog een veilige en goede reis naar huis