Dag 32 _ 18 augustus 2017 (reisdag)

18 augustus 2017 - Bremen, Duitsland

Het heeft de afgelopen  nacht nog flink geregend, maar als wij s morgen rond 0830 uur vertrekken is het zowaar droog.

We hebben nog geen keuze gemaakt waar onze volgende stop zal zijn voor de 2e overnachting op een camping, ergens in Duitsland.

In Denemarken gaat alles nog op rolletjes en gaan vlak tegen de Duitse grens nog een parkeerplaats op om te eten. En wie staan daar: Sam en Lydie.   Zij hebben op een andere camping overnacht.

Als we eenmaal in Duitsland zijn en vlak voor Hamburg aangekomen krijgen we te maken met wegwerkzaamheden en niet zo’n klein beetje ook. Kilkometers lang. Maar bij Hamburg is het een en al droevenis. File, file en nog eens file. Voor we deze stad hebben kunnen verlaten is het dik 2 uur later.

We besluiten om dan maar op onze eerste camping op de heenweg te overnachten in Bremen op de Hanse Camping. Zonder problemen komen we daar aan en vragen we of we op dezelfde plek kunnen staan, omdat we daar de caravan niet van de auto behoeven af te koppelen.

We staan hier nog maar een halfuurtje en wie zien we het terreintje bij ons komen oprijden. Ja hoor het zijn Ria en Henk. We hebben kennelijk een spoor voor hen achtergelaten.

Henk en Ria hadden een plek waar de caravan wel van de auto afgekoppeld moest worden. Hij had er wel oren naar om ook aangelijnd te blijven staan. Is terug gegaan naar de receptie om een plek tegenover ons te krijgen. En zo waar het lukte Henk en konden ook zij aangelijnd blijven staan.

Hierbij stuur ik jullie de beloofde (2) groepsfoto’s.

1 exemplaar met alle aanwezigen op de fotosessiedag en een

2 exemplaar met 4 geshopte deelnemers  (Ada en Henk/Lau en Marianne), die door omstandigheden op deze reis vroeger of later moesten afhaken.

Van de foto’s die ik van hen had, heb ik de beste (geschiktste) uitgezocht en die op plaatsen in de groepsfoto geshopt, zodat ook zij een blijvende herinnering hebben aan deze reis.

Ik stuur alle deelnemers persoonlijk nog de foto’s toe die ik van hen gemaakt heb.

Om de originele foto’s in tact te laten verstuur ik deze met het programma We Transfer.

Van We Transfer krijgt men dan een mail, zodat men de foto’s op de eigen computer kan downloaden. Maak daarvoor eerst in de verkenner een map naar keuze aan en zet het  bestand daarin.

Deze foto’s zijn dan nog ingepakt en moet je ze zelf uitpakken met programma’s als winzip of winrar.

Probeer in eerste instantie met de muis op het ingepakte bestand te staan en probeer dan met de rechtermuisknop te selecteren: uitpakken hier

Vraag als het je zelf niet lukt iemand die je daarbij kan helpen.

De foto’s kunnen heel moeilijk of soms niet op iPad wordt uitgepakt.

Ik hoop dat iedereen tevreden is met het resultaat.

Mochten jullie nog foto’s hebben waarop ik en/of Dineke leuk opstaan, stuur die mij dan toe.

Als het niet te veel zijn, dan  kan dat gewoon als bijlage bij een mailtje. Zijn het er meerdere stuur dan meerdere mailtjes, want elke provider staat maar een maximum toe aan Mb’s om als bijlage mee te sturen. Mijn foto’s zijn minimaal 2MB maar soms 5MB. Dit is afhankelijk van het fototoestel .

Stuur deze dan naar [email protected].

Wij verblijven nog een weekje op een heel rustige,landelijke camping in de plaats Bathmen, om daar te fietsen, wandelen of lekker te luieren.

Mede van Dineke de hartelijke groeten

Guus Ickelsheimer

PS. Ik heb op mijn reisblog nog enkele video geplaatst van opname op de veerboot.

Kijk daarvoor op http://www.guusickelsheimer.reislogger.nl