Dag 33/34 - 19/20augustus 2017

19 augustus 2017 - Bathmen, Nederland

5.Zonder files onderweg rijden we vandaag van Bremen naar onze bestemming in Nederland, een rit van ca 400 km. We gaan naar een prachtige camping vlak over de grens in Lattrop,  Camping Rammelbeek.

Toen we daar in de middag aankwamen begon het zowaar weer te regenen. We konden zelf een plek uitzoeken.  Het had de dagen daarvoor ook flink geregend en alle plekken waren nat.  Ik dacht de plek (grasveld) op te kunnen rijden met auto en caravan. Maar daar kwam niets van terecht. Voor ik er erg in had zat de auto al vast in de modder. Pogingen om er uit te komen mislukten en de voorkant van de caravan zat helemaal vol onder de modder . Caravan afgekoppeld en met de  mover op zijn plaats gezet met verstevigingsplaten onder de wielen.

Dag ging goed. Auto daarna heel voorzichtig in de achteruit uit de modder gereden.

Als het terrein droog was geweest hadden we hier zeker nog enkele dagen blijven staan, maar onder deze omstandigheden is dat niet prettig. Ook voor gezinnen met kinderen naast ons  was het onaangenaam vertoeven.

Zelfs een auto op hetzelfde terreintje  moest met de tractor uit de modder worden getrokken.

Dezelfde dag hebben we nog boodschappen gedaan bij de Lidl in Nordtrop en daar de tank weer helemaal gevuld.

Gelukkig kon ik de volgende ochtend de caravan probleemloos aanhaken  en zijn toen verder gaan rijden naar een andere camping.

We zijn toen rond 12.00u aangekomen op een rustige, landelijke camping in Bathmen, Camping De Flierweide.

We werden op de receptie allervriendelijkst ontvangen door de campingbaas.

Het zijn daar ruime plekken voorzien van elektra naar keuze 6, 10 of 16 Ampere, en aansluiting voor TV en waterkraan met afvoer. Het zijn allemaal ruime comfort plaatsen en prima sanitaire voorzieningen.

Je mocht je caravan niet zelf op de plek zitten. Dat wordt allemaal keurig voor je gedaan en de caravan waterpas gezet. De auto's staan op een aparte plaats. Het ziet er allemaal even verzorgd uit.​

Deze camping ligt ca 300 meter van het dorp aan de rand van het Traasterbos. Het dorp ligt in het Sallandse land, tussen Deventer en de Holterberg.

Omdat je hier in de omgeving ook heerlijk kunt fietsen, heb ik de volgende dag de fietsen opgehaald in Naarden en toen weer teruggereden.

In eerste instantie besluiten we om hier 5 dagen te blijven, maar hebben na 2 dagen al besloten om hier 10 dagen te blijven, want er is in de omgeving genoeg te beleven en te zien en de weersverwachtig is uitstekend.

Op ons programma staan verschillende trips:

1. Een bezoek aan Piggy Palace, een varkensboerderij waar de varkens nog heerlijk in de modder(poelen) kunnen rondlopen.

2. In Raalte  2 dagen het Stoppelhaene feest bijwonen.

3. Kijkje nemen op een boerderij waar de koeien met robot worden gemolken en de strond in de stallen op ingenieuze wijze wordt omgezet in droge mest

4. Kijkje in Boederijmuseum De Pothaar, dat 250 jaar bestaat. Het Sallandse boerenleven sinds de 18e eeuw tot nu.

5. Wat nog verder op onze weg komt

1. Victor en Donnie de Weerdt:
    27 augustus 2017
    Ook wij zijn veilig in Nederland aangekomen en verblijven tot dinsdag op een camping in Borger. Morgen nog naar kamp Westerborg en dan naar huis. Jouw foto' s downloaden lukt mij tot op heden nog niet dus dat gebeurd a.s. Dinsdag of Woensdag. Groeten aan Dineke van Donnie en mij.