Dag 8 -23 juli

23 juli 2017 - Sæby, Denemarken

Na het gebruikelijke ochtendritueel, een autoritje gemaakt naar Frederikshaven en gezien waar we dinsdagmorgen heel vroeg vandaan gaan vertrekken.

In het stadje was weinig te beleven. Wat wil je ook op zondag.   Nog een paar foto’s gemaakt van de grote Kerk en enkele imposante oude gebouwen.

Het is vandaag op en af met het weer. Soms even droog en dan weer een bui regen.

In de caravan is het binnen 23 graden en buiten net aan 18. Dus lekker bezig zijn in de caravan met lezen van boek met TIPS voor de reis die we maken. En gelukkig even weer een internetverbinding.

Er komen weer enkele deelnemers de camping op rijden en treffen het net met het weer.

Ik heb op YouTube ook nog een filmpje gezet van het tarwe dorsen op de vorige camping.

Dat blijft  spectaculair om te zien hoe die machine de rogge van het land plukt en  het kaf van het koren (=rogge) scheidt.

Te zien op:   https://www.youtube.com/watch?v=g9fYxra7Vh4

PS. Het heeft de hele middag en avond flink geregend, maar de vooruitzichten voor morgen zijn beter.

1. Veronika:
    23 juli 2017
    Leuk filmpje Guus. Je laat ons prima meeleven. Voor mij is de winkelstraat Frederikshavn 'n grote herkenning. Door de weeks is het heel druk, leuk winkelen, vooral met dagjesmensen van de schepen die een dag vaak belastingvrij komen inkopen. Vandaar ons gezegde "de valutaslang" bij aankomst. Het oude deel, de gele huisjes zijn héél bijzonder, bezoeken waard. Vanaf deze toren kijk je over Fredrikshavn.
    Cloostårnet - Brønderslevvej 61 -9900 Frederikshavn
  2. Veronika:
    23 juli 2017
    Ik zie geen sateliet ontvanger? Dan kun je overal BVN ontvangen, best gezellig op de stille avonden.
  3. Bas en Maatje:
    23 juli 2017
    Wel een leuk plaatsje lekker rustig ziet er gezellig uit
    Op deze camping hebben wij ook gestaan leuke camping.
    Goede overtocht een dinsdag.