23 juni 2019 verplichte vrije dag

26 juni 2019 - Beaune, Frankrijk

Het was aanvankelijk de bedoeling dat we gisteren, in 2 etappes vanaf de camping in Beaune, zouden doorrijden naar Spanje.

Maar dat is er niet van gekomen.

De accu van de mover begaf het bij het aankoppelen achter de auto.

Gelukkig was onze tech.begeleider nog aanwezig op de camping. Hij zocht diverse adressen op waar we mogelijk terecht konden op de zaterdagmorgen. Want smiddags zijn alle zaken dicht.

Toen zijn we in Beaune naar diverse garages etc gereden om te zien of we een nieuwe accu  konden kopen.

Uiteindelijk kwamen we bij een speciaalzaak in autoaccessoires.  De monteur hier vertelde ons dat hij ons geen accu kon leveren, die te vergelijken was met de kapotte accu die ik had meegenomen in de auto. Hij kon er wel ééntje bestellen, maar dat duurde een week.

Zonder mover  is het ondoenlijk om verder te rijden. De caravan krijg je met handkracht nauwelijks op zijn plaats.

Terug op de camping vertelde ik onze ervaring aan de techneut.

Die kon zich niet voorstellen dat er geen accu te koop is. Hij met ons mee naar de firma waar we nul op request kregen.

Volgens hem zat er wel een accu voor de mover bij.  Alleen de plus en min op deze accu's wijken af van de gangbare Hollandse accu's. Voor een auto zijn deze inderdaad niet geschikt zijn.

Maar voor de moover is het een kwestie van anders installeren. Dus toch maar een accu gekocht.

Die zijn daar niet goedkoop,ruim 200 euro.  Maar een andere keuze is er niet.

Onze tech.begeleider van de reis heeft deze in de caravan gemonteerd en zo waar hij werkt, d.w.z. laat weer op als de caravan is aangesloten op stroom.

Intussen was het al 13.00u geworden en besluiten we niet meer te gaan rijden.

We zijn deze dag hier overgebleven, evenals de leiding van deze reis. Het was gelukkig prachtig weer.

Samen met de toeristische en techn. leiding  hebben we s avonds in het campingrestaurant een heerlijke maaltijd genuttigd voor weinig geld.

Heel gezellig gekletst en een beetje de reis geëvalueerd. We zijn rond 22.30 naar bed gegaan en de volgende ochtend op tijd opgestaan.

Om 08.45u vertrokken en werden uitgezwaaid door de leiding, die zelf deze dag richting het Noorden huiswaarts reist.

Via Lyon,waar we binnen 20 min. doorheen waren gereden , Valence, Orange, Nimes, op weg richting Spanje.

Nadat we ruim 400 km hadden gereden hebben we een camping aan de weg opgezocht, die we tevoren al hadden aangekruist.

Daar in de middag, rond 15.00u, aangekomen mochten we zelf een plek kiezen.  Een mooie beschutte plek onder de bomen, want het was bloedheet. De komende dagen wordt het meer dan 30 graden.

Met succes hebben we de caravan met de mover op zijn plek gezet.

Nadat we deze camping hadden doorgelopen,  hebben we besloten om de volgende dag niet door te rijden naar Spanje.  We hebben de kaart bestudeerd en er zijn in deze omgeving ook  mooie uitstapjes te maken naar niet veraf gelegen plaatsen.  Deze streek is de Camarque, die bekend staat om zijn wilde paarden en flamingo's.

1. Riet van veggel Duchateau:
    27 juni 2019
    Dank je voor de berichten Ik heb alleen deze gelezen Ik vertel je het wel als je terug bent liefs Riet
  2. Joke de Vries:
    28 juni 2019
    Wat een pech, maar goed dat je niet naar Spanje bent gegaan! Veel te warm overal. Nu hopen dat je een goede terugreis hebt zonder pech!