30 juni 2019 _ 1e reisdag op weg naar huis

1 juli 2019 - Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk

Het was aanvankelijk de bedoeling dat we 1 juli van de camping in Lunel zouden vertrekken. Maar de hoge temperatuur hier , nog steeds 38 graden, besluiten we om dan maar een dag eerder te vertrekken.  Met deze hoge temperatuur is alleen maar verkoeling in het zwembad te zoeken. We verlaten  rond negen uur in de morgen de camping en hebben onze eerste campingstop in het plaatsje Chateauneuf sur Isere. Dat is 190km.  We zijn daar dan al om 12.15u op de camping en melden ons bij de receptie. Wij zijn de eerste gasten voor deze dag. Ik vraag om een mooie, gemakkelijke plek om de auto aangehaakt te laten staat. Daar is voor gezorgd. Wat een ruime plek krijgen we toegewezen. En dan ook nog maar 50 meter lopen naar het zwembad. Als we daar aankomen is het 36 graden. Klein beetje wind. Dus direct door naar het zwembad voor verkoeling.  Het is een prachtige camping waar veel Hollanders staan. Een prachtig zwembad met speelmogelijkheden voor de kinderen. Er is ook een mooie restaurant.  Na het zwemmen naar de caravan terug om te eten en te drinken. Want zonder drinken is het hier niet te doen. We besluiten om in de middag een koele drank te bestellen. Geen bier voor Dineke en  mij 1 groot glas gekoelde cola zero. Het is er een drukte van jewelste. Er staat een grote televisie waarop live te zien is de autorace in de Formule I  met Max Verstappen, die aan een inhaalrace schijnt begonnen. Want ieder moment gaat er gejuich op.  Ik nieuwsgierig als altijd zie dat Max  net de 2e positie heeft veroverd en nu op weg is naar de nummer 1 positie. En het lukt om, onder groot gejuich hier, de eerste plek te veroveren en de race winnend af te sluiten.

We hebben daar internet maar alleen in het restaurant.  Niet op onze campingplek.

We besluiten om hier 's avonds uit eten te gaan en spreek af voor 20.00u. Ik bestel een entrecot en krijgt er patat en sla bij. Maar het vlees is een en al pees. Vast van een oude stier. Dineke neemt een flammkuchen met uien en spek en saus. Veel te veel voor haar. Maar ik neem er wel een halve liter bier bij.

Rond 2100 zijn we klaar en besluiten terug te gaan naar te camping.  Op datzelfde moment breekt en een hevige onweersbui los van 5 minuten. Gelukkig kunnen we schuilen bij een tent van Vacancesoleil.  Het is even verkoelend.  Maar in de caravan was het nog altijd dik boven de 30 graden. Rond 23.00u gaan slapen, voorzover je dat slapen mag noemen.

1. Riet van veggel Duchateau:
    2 juli 2019
    Leuk hoor wat je allemaal meemaakt Lijkt me wel vermoeiend met die warmte hè? Prettige terug reis gewenst liefs Riet
  2. Yvonne:
    2 juli 2019
    Oh leuk, jullie hebben ook op Chateauneuf gestaan ,prima plek Goede thuisreis !!
  3. Victor en Donnie de Weerdt:
    2 juli 2019
    Toch een mazzel dat wij in Heino zijn beland. Jullie hebben toch heel wat “ afgebikkeld”. Groetjes V&D
  4. Anneliese peters:
    2 juli 2019
    Guus en Dineke geweldig.heb alles gevonden
  5. Anneliese peters:
    2 juli 2019
    Is gewoon te mooi om waar te zijn.maar ben echt blij dat ikalles heb kunnen vinden.ook van Noorwegen .echt super mooi
  6. 2 juli 2019
    Goede Reis. Naar. Huis, groeten Jeanne en Ferry