27 juni 2019 - Kort uitstapje naar Le Grau du Roi

28 juni 2019 - Lunel, Frankrijk

Het  is vandaag weer dik boven de dertig graden.  Toch even in de ochtend een uitstapje gemaakt naar Le Grau du Roi om het plaatsje te bezichtigen en tegelijk boodschappen te doen bij de Lidl aldaar. Het is markt als we daar aankomen. Overal weer betaald parkeren.  En dan die franse meters zijn overal verschillend.  En het staat er alleen in het Frans. Wie de Franse taal niet een beetje meester is kan het wel vergeten.  eerst het kenteken van de auto invullen. Dan aangeven hoe lang je er wilt staan. En dan betalen. Kan wel met Credit Card maar wel met je pincode.  Uiteindelijk komt er dan een bonnetje te voorschijn. Toen het stadje in. Overal druk met toeristen.  Er is een grote winkelstraat met allemaal kleine winkeltjes. Maar veel is er niet te beleven. Nog even naar boulevard gelopen. wel een klein strandje.  In de verte zie je de grote hotels, appartementen van La Grande Motte. Nog snel een paar foto's gemaakt, boodschappen gedaan en snel weer terug naar de camping. afstand ca 20 km.  Daar direct naar zwembad om verkoeling te zoeken.

Omdat we s ávonds steeds het geluid van een uil hoorden, ben ik er s avonds met de camera op uitgetrokken om alle hoge bomen te bekijken. En ja hoord daar zat meneer of mevrouw de Uil heerlijk op een tak te slapen. Zo te zien was het een Randsuil maar helemaal zeker weet ik het niet. Heb wel foto's gemaakt.

Tot 23.00uur buiten bij de caravan gezeten, waar het intussen goed vertoeven was.  Morgen wacht ons een hele hete dag. Men zegt over de 40 graden. Nou dan weet je het wel.

1. Riet van veggel Duchateau:
    28 juni 2019
    Leuk jongen die berichten Maar dit is de 1 ste die ik echt lees Was niet in staat Ruzie met Wil ja zij is niet makkelijk hoor Met haar buurvrouw heeft ze ook al ruzie En met haar vriend heeft ze heel lelijk tegen gedaan Ze doet maar hoor. Een te warm voor die onzin Genieten jullie maar lekker x x
  2. Yvonne:
    28 juni 2019
    Leuk dat je die uil hebt gezien en gefotografeerd 👍. Je bent een goede verteller Guus , nog fijne dagen !! Ik ben thuis al weer helemaal gewend 😉
  3. Dirk Miedema:
    28 juni 2019
    Zo maakt nog wat mee Guus die Fransen ook dat het niet in het Nederlands staat . Maar mooi dat de mover het weer goed doet geniet lekker wij gaan zondag weer naar huis. Gr Dirk en Jetty
  4. Anneliese peters:
    2 juli 2019
    Guus jongen alles gelezen .mooi verteld.vond het jammer dat ik het eerst niet vond.maar alles gevonden..ben ik blij mee.