Dag 5 - 20 juli 2017

20 juli 2017 - Haderslev, Denemarken

Het is vanmorgen bewolkt weer, bladstil, droog en redelijke temperatuur van 19 graden.   Na het ontbijt met de auto een klein tochtje gemaakt en een heel klein idyllisch eilandje voor de kust bezocht, dat hemelsbreed tegenover de camping ligt.

Daar een wandeling om het eilandje  gemaakt van ca. 30 minuten en wat leuke.     kiekjes gemaakt.

Rond een uur of drie in de middag is het eerst zachtjes en daarna stevig gaan regenen, wat ook voorspeld was. Dus een mooie gelegenheid om de foto's van het toestel over te zetten op de laptop om die enigszins te bewerken. Dineke is op haar E-reader gaan lezen en ik heb mij verder vermaakt met het kijken naar wat beeldfragmenten  van de Tour de France te bekijken; de internetsnelheid voor een rechtstreeks beeld op de iPad laat te wensen over. Tafel en stoelen  opgeruimd om die droog te vervoeren. Om 17.00u  stopt het met regenen.

Op de camping zijn gisteren en vandaag enkele reisdeelnemers aangekomen.

Morgenochtend trekken we weer verder naar Frederikstad, de plaats waar vandaan straks de kampeerreis in georganiseerd verband aanvangen.

1. Veronika:
    20 juli 2017
    Je proeft de Deense sfeer goed. Leuke foto's . Ontmoet je Hollanders? Avonds wordt nu eenmaal altijd gevuld met lezen en spelletjes. Heb je TV/antenne dan ontvang je toch ook free to air? Kun je het weer volgen? Er zijn enorm veel webcams in Scandinavische steden, maak daar gebruik van wanneer je wifi hebt. Ik krijg heimweh Guus. Toen ik nog werkte pendelde ik praktisch wekelijks 02.00 u uit Maassluis en 10.00 u aan de koffie bij mijn man. Groot deel van mijn leven bracht ik door in Kilden, hoog gelegen bungalow wijk boven Frederikshaven. Ik mis het, ook de beleefdheid van mensen. Ik ben "verDeensd"/leef nu dus graag alleen helaas zonder de ruisende bossen.... Benut je wel alle bezienswaardigheden op de route? Saeby is ook interessant. Koken jullie of prik je ergens vorkje? Het zijn>worden straks flink dure landen. Voor je overvaart zou ik flink inkopen. In de goedkope Frederikshaven havenwinkels (zelfs met wat wij noemde een overdekte promenade "valutaslang!" ) kun je alles al taxfree inkopen. Zij zetten verzegeld met naam aan boord, hoef je niet te sjouwen. Werkt perfect. Zelf deden wij dat ook wanneer we even naar vrienden op eilandje voor kust Noorwegen gingen. Het scheelt enorm. In onze week krant voer je over met auto voor € 10. Oh ja. Zoek nooit je auto! Noteer dek etage + letters waar je je auto zet + óók!! de letters van de deur wanneer je het autodek verlaat. Groetjes aan Dinie. Ik lees graag je verslag!