Dag 9 - 24 juli

24 juli 2017 - Sæby, Denemarken

Het heeft de hele nacht geregend, maar bij het opstaan is het zo waar droog. De lucht kleur grauw. Maar wie weet zien we vandaag de zon nog een beetje, omdat de lucht aan het betrekken is en aan de zeekant in de verte al iets blauw kleurt. Weeronline geeft cijfer 6.Daar moeten we het vandaag mee doen.
Na het ontbijten een enige klusjes op de laptop, filmpjes op YuTube zetten, Journaal  kijken; Daarna  boodschappen doen bij de Lidl, voor we morgenochtend heel vroeg overvaren.
Opstaan om 05.00uur!

Er moeten vandaag nog 7equipes binnenkomen.

Om 16.00uur is er Happy Hour in een zaaltje boven de receptie. Alleen je glas meenemen en de rest is verzorgd door de leiding. De deelnemers die gisteren zijn gearriveerd hebben wij nog niet kunnen ontmoeten, omdat het doorlopend regende.

Die treffen we dan daar.

Ik heb het steeds over een ANWB kampeerreis, maar officieel is het een Campingrondreis, omdat bij deze reis alleen tech.begeleiding is en iedereen vrij is om te gaan en staan waar hij/zij wil in het ondernemen van excursies etc.

Wij wensen ook het thuisfront goed weer.

Om 20.00u verzamelen alle deelnemers in een zaaltje boven de receptie. Alle stoelen zijn bezet. Gerard, onze reisbegeleider, heet iedereen een hartelijk welkom en zet het een en ander uiteen, wat de deelnemers te wachten staat. Hij en Lies hopen dat iedereen straks kan terugkijken op een geslaagde reis en vraagt de deelnemers niet te schromen om ideëen aan te dragen en dingen/zaken die men dwars zit direct bij de leiding te melden om die dan op te kunnen lossen. Na afloop van iedere reis krijgen de deelnemers altijd een enquete formulier van de ANWB thuisgestuurd  voor het beantwoorden van vragen en opmerkingen. Klagen achteraf heeft dan weinig zin. Probleempjes kunnen beter direct worden opgelost.

Het is een gezellige ontmoeting geworden en is er door menigeen al flink gelachen, zeker bij degenen die direct bij ons aan tafel zaten. Doorgelopen muscara kon gelukkig direct  met zakdoek worden verwijderd, waarbij Dineke de mensen  wel weet te vermaken met verhalen en leuke belevenissen op vorige reizen. Een groot aantal deelnemers maakt een ANWB-reis voor de eerste keer en voor hen is het toch even wennen, hoe zo'n reis verder zal verlopen. De leiding heeft gezorgd voor een drankje naar keuze (wijn, bier, frisdrank ) en lekkere hapjes.

Om 22.00u keert iedereen weer terug zijn stekkie omdat morgen vroeg moet worden opgestaan om de reis met de veerboot naar Zweden te maken.

1. Arja:
    24 juli 2017
    We wensen jullie een goede overtocht morgen met mooi weer.
  2. Tonny en Paul:
    24 juli 2017
    Lieve Guus en Dineke,
    Heel veel plezier. Hopen dat het weer wat beter wordt. En voor morgen een goede vaart xxxx
  3. Henk meijer:
    25 juli 2017
    hoop dat jullie goede overtocht hebben en dat het wat beter weer wordt hieer is het ook erg wisselvallig groetwn aan dinneke
    marion henk