Bezoek aan de stad Luxemburg

6 juni 2019 - Luxemburg, Luxemburg

6 juni een busexcursie gemaakt vanaf de camping Birkholt in Larochette naar stad Luxemburg. Om 08.30 vertrokken vanaf de camping waar het nog  maar 18 graden was. Nadat we de bus zijn uitgestapt  hebben we via de Pfaffenhallift , een glazenlift die in 2016 is geopend , een hoogteverschil overbrugt van 60 meter in minder dan 30 seconden voor de stadsexcursie.  Vanuit de lift heb je een prachtig uitzicht over de oude stad.  Tegenover het werkpaleis van de  groothertog Henri van Luxemburg  hebben we koffie gedronken met gebak naar keuze. Via een wandeling hebben we een klein deel van de kazematten bezocht. Deze staan sinds 1994 op de Werelderfgoedlijst van de Unesco. Deze kazematten boden vroeger een schuilplaats voor o.a. soldaten. Het was één van de sterkste vestingen ter wereld. Een netwerk van 23 km. Daarvan hebben slechts 10% bezocht. Vanaf de promenade heb je een prachtig uitzicht op de diepe dalen en historische monumenten. Daarna hebben we de Jezuïtenkerk bezocht met status van kathedraal.  Daarna hebben we een heerlijke lunch gehad in een brasserie in het centrum van de stad. Daarna heeft iedereen nog de tijd gekregen om zelf de stad verder te bekijken of lekker op een terrasje te gaan zitten of in het prachtige park uit te rusten. De dag begon fris maar de temperatuur  liep in de loop der dag op naar 30 graden.  In de avonduren brak er nog een fiks onweer los.

1. Arja:
    6 juni 2019
    Leuk weer zo'n reisverslag..
  2. Victor en Donnie de Weerdt:
    6 juni 2019
    Hallo Guus, leuk dat jullie weer zo op pad zijn! Wij zijn nu aan het bijkomen van een 3 weekse Camperreis door West-Canada incl. beren, walvissen ,zee-arenden en een geweldige ervaring in de natuurcampings! Het was een overweldigende ervaring, Gr .V&D.
  3. Dirk Miedema:
    6 juni 2019
    Guus en Dineke leuk dat jullie weer op reis zijn geniet van de leuke dingen. Wij zitten op een camping in Limburg zijn voor de zekerheid toch maar in Nederland gebleven.Dirk en Jetty.
  4. Tonny en Paul:
    6 juni 2019
    Guus en Dineke jullie weer gevonden. Een fijne vakantie met weer nieuwe indrukken en mooi weer. Tot augustus in Rubina ??. Alles gelukt met de stalling bij Suzanne. Liefs van ons. Wij klein rondje Frankrijk met gehuurde camper achter de rug 😘