21 juni 2019 _ afscheidsavond van de reis door de Elzas en Jura in Frankrijk

22 juni 2019 - Beaune, Frankrijk

Vandaag is het onze laatste dag van een gezellige en goed verlopen reis door de Elzas en Jura, mede dank zij een voortreffelijke leiding en een leuk reisgezelschap.

Omdat ik de dag hiervoor plotseling problemen kreeg met mijn mover van de caravan heb ik de hulp ingeroepen van onze techn. begeleider. Nadat de caravan gisteren was afgekoppeld en normaliter de caravan met mover op zijn plek werd gezet, hield deze er plotseling mee op. Geen beweging meer in te krijgen. Dus de mover van de band af en met hulp van medereizigers de caravan op zijn plek gezet.  De techn. begeleider heeft de accu toen aan lader gezet, want de accu bleek totaal leeg. Na een uurtje was deze weer helemaal geladen. Alle lichtjes ging weer op groen.

In de middag zijn we naar de oude binnenstad gelopen. Heen en terug vanaf de camping 3,5 km. Daar was het een drukte van toeristen. Men was bezig om de binnenstad met linten af te zetten. Deze avond was het feest. Er zouden diverse bandjes verspreid over meerdere lokaties optreden.

Maar voor ik de binnenstad had bereikt liep ik langs een klein kapperszaakje , gerund door Egyptenaren. Op de deur stond knippen 12 euro.  Ik naar binnen en kon direct in de stoel plaats nemen. Mijn haar was intussen na 6 weken wel wat aan de lange kant geworden.  Binnen 15 minuten stond ik weer buiten.

Wel een prettig gevoel als je s avonds een afscheidsdiner hebt.  In de stad nog een lekker ijsje genomen en toen weer terug gelopen naar de camping.

Direct een douche genomen en mijn haren gewassen.

Om half zeven was het verzamelen bij de ANWB vlag, die onder toezicht van de deelnemers werd gestreken door onze  Frank.

Omdat de lucht  betrokken was, werd rekening gehouden met enkele druppels onderweg.  Maar dat viel reuze mee.  Het afscheid was in brasserie le Carnot in het centrum van de stad.  Buiten zaten de terrasjes vol.  Wij kregen binnen ons diner binnen geserveerd (zie de foto) .

Het was jammer dat de lokatie weinig ruimte bood voor gastoptredens door enkele deelnemers. Ondanks deze handicap met voortdurend heen en weer lopende personeel voor de bediening buiten, is het toch gelukt er een gezellige avond van te maken.

Eén van de deelnemers had een prachtig gedicht gemaakt over deze reis. Een andere mij goed bekende deelneemster had een leuk verhaal te vertellen.   Dit alles werd door een andere deelnemer als ceremonie meester voor deze avond aan elkaar gepraat. Er was ook nog een ludiek zangduo, die onder alle geroezeoes probeerden er nog wat van te maken.  Zuiver was het allemaal nie,t maar wel hilarisch.  En niet te vergeten onder leiding van 2 heren en 3 dames is er gezamenlijk nog een leuk lied gezonden op de wijs van In het kleine Cafe aan de Haven.

De leiding is voor het vele werk een cadeau aangeboden,  dat zeer op prijs werd gesteld.

Maar de leiding had ook voor de deelnemers nog een leuk afscheidpresentie, een geborduurt gastendoekje met een ooievaartje er op.

Om 22.00 uur was het afgelopen. Bij het naar buiten gaan was het in de stad een enorme drukte van mensen die op het feest waren afgekomen.

Tussen de drukte door hebben wij onze weg gevonden om weer terug te wandelen naar de camping.

Daar aangekomen hebben we van elkaar afscheid genomen, want dit bleek niet mogelijk in de brasserie. Het was gelukkig droog en niet koud buiten.

Rond 23.00u gingen een ieder terug naar zijn plekje om de volgende dag weer uitgerust huiswaarts te keren.

Alleen de leiding bleef nog een dag hier over.

Wij kunnen terugzien op een geslaagde reis met totaal wisselend weer  van koude (in Zwitserse Jura) tot hitte (36 gr Lyon), van regen en storm tot warme en zonnige dagen.

1. Joke de Vries:
    23 juni 2019
    Mooie afsluiting van een fijne reis! Goeie reis verder en daarna veilig terug naar huis!
  2. Yvonne:
    23 juni 2019
    Je hebt het weer goed verwoord Guus 👍,
    leuk te lezen . Nog fijne dagen in Spanje, wij staan nu voor Antwerpen 😉!!
  3. Dirk Miedema:
    26 juni 2019
    Guis en Dineke. Maar goed dat er weer hulp was maar laad de accu wel op anders heb je straks weer problemen. Verder een leuke vakantie en geniet met volle teugen. Gr Dirk en Jetty