21 juni 2019 camping in Beaune- einde kampeerreis

21 juni 2019 - Beaune, Frankrijk

Het is vandaag ca 23 graden met af en toe een zonnetje.

Beaune is een stad  het departement Côte-d’Or in de regio Bourgogne-Franche-Comté. Het is een mooie, oude ommuurde stad die velen beschouwen als de hoofdstad van de Bourgondische wijnen. Hier ontdek je een rijk erfgoed, want de nederzetting Beaune was ooit de thuisbasis van de hertogen van Bourgondië. Zes eeuwen geleden stichtten deze machtige heersers het Hospices de Beaune, een liefdadigheidsinstelling opgericht in 1443 als een armenhospitaal in Beaune. Het middeleuwse centrum wordt gedomineerd door het Hôtel-Dieu, prachtige vakwerkhuizen en leuke (traditionele) winkeltjes.

In deze plaats is onze afscheidsavond met een gezamenlijke maaltijd. Zie deel 2

1. Victor en Donnie de Weerdt:
    21 juni 2019
    Beste Guus en Dineke,
    Wij hebben met plezier jullie reisverslagen gelezen en hopen dat jullie een fijne tijd hebben gehad . Met vriendelijke groeten van Donnie en Victor
  2. Joke de Vries:
    21 juni 2019
    Was een mooie reis Guus! Nu nog even naar Spanje en dan richting thuis! Goeie reis!!!