Dag 27 _ 13 augustus 2017 _ vrije dag in Gol

13 augustus 2017 - Gol, Noorwegen

We staan vanmorgen om 08.00 uur op en gaan gezamenlijk douchen in de zeer luxe familie douche-cabine in het sanitairgebouw.

Nog niet eerder zo iets moois gezien op een camping. Maar daar zal de prijs ook wel naar zijn. Ik heb mijn gieter meegenomen om die daar te vullen,. want onze watertank was bijna leeg.

Helaas zijn waterkranen op het terrein zeer dun gezaaid.  Omdat we op een wat afgelegen grasveld staan met de caravan is het toch een klein eindje lopen.

Maar als we naar boven kijken, zien we een strakblauwe lucht. Buiten is het nog maar 15 graden. Als als het zonnetje zo zijn best blijft doen wacht ons een mooie dag.

Gelukkig is het internet vanmorgen vroeg goed en kan ik mijn verhaal plaatsen.

Na het ontbijt  hebben  met de auto een ritje maken in de omgeving, nadat ik eerst de tank van de auto weer helemaal gevuld heb. Ook gaan nog we wat boodschappen doen.

We hebben  even buiten Gol ook een Stavkirche bezocht. Dit is een replica van de originele kerk, die naar Oso is verhuisd.  De replica is ingericht als museum, maar was gesloten toen wij er waren. Toch weer mooie foto's kunnen maken.

In het stadje Gol, dat in de winter in trek is bij windersporters, was vandaag (zondag) zo dood als een pier.

Het zal een ieder wel zijn opgevallen dat mijn foto's van de treinrit in Flam 2x zijn gepubliceerd. Dat komt omdat ik niet direct kan zien of het uploaden van de foto's ook is gelukt.

Wie een foto wil downloaden kan dat zonder probleem doen. Ga op de betreffende foto staan en sla de afbeelding op. Even  de rechtermuisknop gebruiken.

Vandaag maar genieten van het zonnetje, hoewel de temperatuur niet boven de 17 graden komt.

De camping waar wij staan ligt aan weerszijde van de snelweg naar Oslo. Wij staan aan de kant waar de receptie is gevestigd.  De camping aan de overzijde is groot en ligt gedeeltelijk op een hoger gelegen plateau.

Vooraan op dit stuk van de camping was een treffen van Ford-liefhebbers met oldtimers, waar ik nog enkele foto's heb genomen. Ook ligt aan die zijde een mooi zwembad dat nu al gesloten was, wat ik goed kan begrijpen als de temperatuur zo laag is.

Wij staan op een grasveldje , dat voor onze komst weliswaar gemaaid is , maar het gras toch nog hoog is. Eén zijde van het veldje loopt lichtelijk omhoog, waardoor de caravans en campers  met hulpmiddelen nodig hebben om waterpas te staan.  Het terreintje is ook geen gelukkige keuze want het staat pal aan de hoofdweg naar Oslo.  We staan hier maar 1 dag. dus heeft klagen weinig zin.  Maar de ANWB moet voor een volgende reis toch zijn best gaan doen voor een betere plek op deze camping.

1. Arja:
    13 augustus 2017
    We wensen jullie een hele mooie zonnige dag. Groetjes
  2. Bas en Maatje:
    13 augustus 2017
    Jullie hebben weer hele mooie kerken gezien en een leuke rit met het treintje
    Geniet maar van het mooie Noorwegen Groetjes Bas en Maatje
  3. Anneliese peters:
    13 augustus 2017
    Hoi Guus.jou berichtje ontvangen.het is hier nu ook stralend weer.heb gisteren op TV gezien dat jullie ook mooi weer kregen.gelukkig wel.maak er een mooie dag van.ik ga nu uiteten met vriendin.zij is jarig.liefs van mij voor jullie beiden.(ps) foto's kijk ik vanavond.xxxx
  4. Henk meijer:
    hallo guus en dinneke
    zo te zien is het wel mooi daar in het scandinavisch maar het weer is zo te lezen niet al te best toto hoe lang blijven jullie weg
    fre id al weer begonnen met de herhaling afgelopen donderdag
    we hopen dat jullie de laatste weken nog veel mogen genieten en een beetje beter weer hebben groetjes van ons marion en henk
  5. Anneliese peters:
    14 augustus 2017
    Guus wat geweldig.heb jou net een apje gestuurt.jongen wat geweldig dat neemt jullie niemand meer af..Dineke mag mijn zoon vest kopen.hihi.vind die zo mooi.
    geniet nog maar lekker samen van.gr voor Dineke.& Jou .
  6. Ko Kamies:
    15 augustus 2017
    Reactie volgt later, maar dit even voor mijn e-mailadres.